15 oktober

Jag är trött på allting. Det enda jag vill är att gå färdigt skolan, flytta utomlands, skaffa ett riktigt bra jobb och bi stenrik. Jag är 13 år och jag vet exakt vad jag vill göra med mitt liv. Jag vet vad jag vill gå för linje på gymnasiet och jag vet vad jag vill jobba med. Jag vet var jag vill bo och jag vet vilka jag vill umgås med. Jag vill kunna bestämma över mig själv. Men inte alltid. Jag har fått ta många svåra beslut som jag inte ville göra. Säga till sin egen pappa att man inte vill veta något av honom är inte kul, men jag tvingade mig själv att göra det. Men jag gjorde fel. Bara ett litet tag efter det flyttar han till samma stad och samma område som mig. Jag minns första inlägget i den här bloggen där jag skrev "Jag är så glad att han bor flera hundra mil från mig." Men saker förändras. Personer förändras. Jag har inga vänner kvar. Men jag har ingen aning om varför. När jag ser mig själv i spegeln ser jag en snygg, söt och grym tjej. Men när jag pratar kommer hemifrån känner jag mig hatad och värdelös. Den enda jag har och litar på är min syster. Min underbara syster som har varit med mig hela tiden. Från dagen jag föddes och förhoppningsvis till dagen jag dör. Hon är flera år äldre och har alltid hjälpt mig. Hon är äldst, men ändå har pappa alltid gått på mig. Aldrig henne. Det är en sak jag inte förstår. När allt det här började, när han började dricka, var jag den personen han visade sin ilska till. Både fysiskt och psykist. Jag har ärr från alla vinglas som gått sönder när han kastat dem på mig. Mitt självförtroende blir bara mindre och mindre för varje elakt ord han säger till mig. Och nu när han bor så nära och i en så liten stad vågar jag knappt gå utanför dörren. Jag har inte varit på stan, åkt buss eller tagit en promenad sedan jag fått reda på att han flyttat hit. Jag har bara varit på ställen som jag vet att han inte skulle vara på. Men nu börjar kläderna gå sönder och min syster är trött på att jag lånar av henne hela tiden. Så jag funderar på att åka in till stan för att hitta lite kläder någon gång snart. Men jag vet inte om jag vågar. Möter jag honom kommer jag inte våga springa därifrån. Jag är för snäll för det.

Det enda jag vill är att han ska försvinna, är det så svårt att förstå?

Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Svar: OMG hur orkar du sweetheart? Herregud jag hade aldrig orkat läsa hela min blogg på en dag xD Jätte kul att du gillar den :D



Och jag kunde inte undgå att se att din pappa är alkoholist. Du ska veta att framtiden kan bara bli bättre. Man får kämpa och varje dag är en kamp. Lycka till i ditt liv! :*

2010-10-15 @ 18:02:07
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: carolinakarlsson

tack! Men jag LOVAR dig du vill inte att din pappa skall försvinna inte på det sett min pappa har gjort! Min pappa var alkolist han hotade mig han pistolhotade min mamma han sårade mig han ljög och var ingen pappa helt enkelt men trots allt det så fanns det inte ens i mina tankar att inte finnas där för honom när han verkligen behövde mig! jag älskar honom och jag tror att du nog också gör det någonstans innerst inne! hoppas att det blir bättre för dig men snälla önska inte livet ur honom jag gjorde det och nu vet jag inte vad jag skall ta mig till.

2010-10-15 @ 18:09:58
URL: http://carolinakaarlsson.blogg.se/
Postat av: carolinakarlsson

förlåt om jag lät negativ i min förra komentar jag vill bara att du inte skall få känna den smärta som jag gör som förstör mig dag som natt! och fortsätt kämpa du med! Det är det enda vi kan göra!

2010-10-15 @ 18:58:50
URL: http://carolinakaarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0