Det här är jag.

Hej.
Jag är en 13-årig tjej som har ett ganska jobbigt liv. Min pappa är alkoholist. Han har slått mig, han har hotat mig och han har sårat mig. Och värst av allt har han tagit mitt självförtroende. Jag har legat vaken flera nätter och gråtit på grund av honom. Jag har skolkat från skolan på grund av honom. Och han har förstört alla mina födelsedagar, även fast han inte har varit där. Och jag har alltid varit för feg för att säga åt honom att sluta. Jag har aldrig vågat. Jag vågar fortfarande inte, men jag vill ha ett bättre liv och tills jag kommer på en lösning ignorerar jag honom. Alla hans samtal och alla hans mejl. Nu är det väldigt skönt att han bor flera hundra mil härifrån...

I den här bloggen tänkte jag skriva om livet med en alkoholist till pappa och andra saker som har gjort mitt liv dåligt. Och saker som har gjort mig bättre till mods. Som till exempel musiken. Utan min gitarr hade jag haft det ännu svårare.
Tack för att ni kollar och kommenterar. Det betyder väldigt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0